9000020519 |
Orientació educativa per a l'aprenentatge competencial orientador |
2022-2023 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
23/1/2023 - 10/6/2023 (30 hores) de 15:00h a 17:00h |
|
DEP Departament d'Educació |
|
Via Augusta, 202-226 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Orientació i Participació de l'alumnat
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Tipus activitat |
EIM2 Orientació educativa per a l'aprenentatge competencial orientador
|
| |
Inscripció |
15/11/2022 - 23/01/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació, dirigida a professionals de l'educació, ofereix informació i recursos sobre l'orientació educativa en l'àmbit de l'Educació Secundària.
Es plantegen sessions formatives amb un format pràctic. Els continguts i les propostes educatives tenen un disseny obert per poder ser adaptats a les especificitats de cada centre i s'incorporin als projectes educatius.
La formació s'imparteix telemàticament.
|
| |
Objectius |
Oferir un marc teòric per al desenvolupament personal, social, acadèmic i professional de l'alumnat.
Proporcionar eines per a la pràctica docent orientadora per acompanyar l'alumnat.
|
| |
Continguts |
Sessió 1: Gestió de l'estrès
Identificació de la simptomatologia de l'estrès
Relació entre estrès i rendiment
Revisió dels fets que vivim per produir una resposta adaptativa
La respiració com a tècnica de control de l'estrès
Sessions 2 i 3: Mentalitat de creixement
Mentalitat fixa versus mentalitat de creixement
Potencial i capacitat
L'experiència de fracàs des de l'enfocament de mentalitat fixa i de mentalitat de creixement
El vincle entre capacitat i esforç. Els riscos del màxim i del mínim esforç
Creences automatitzades sobre la influència que tenen les opinions dels altres en un mateix
Creences errònies en la concepció de les relacions afectives: desequilibri en les aportacions a la parella i atribució dels problemes
Mentalitat fixa i assetjament
El reforç orientat al producte final o al procés versus orientat al creixement personal
Enfocament de les crítiques constructives des dels dos tipus de mentalitats
Sessions 5
Autoconeixement per a la detecció de les pròpies aptituds i interessos
La nostra contribució al món des de la perspectiva dels ODS
Itineraris formatius
|
| |
Observacions |
La formació es realitza en vuit sessions telemàtiques síncrones i es disposen de 10 hores per a la realització de les tasques derivades.
|
| |
Formador/a |
Dolors Núñez, Joana Balasch i Roser Galiano
|
| |
Avaluació |
Assoliments de tasques, participació, projecte final.
|
| |
Requisits de certificació |
La formació és telemàtica.
Activitats telemàtiques síncrones o mixtes: - Assistència a un mínim del 80% se les sessions (presencials i síncrones) - Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament. - Respondre al qüestionari de satisfacció
Activitats telemàtiques asíncrones - Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament. - Respondre al qüestionari de satisfacció
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals de l'educació amb competències en orientació educativa de l'alumnat
|
| |
E-mail |
serveiorientacio.educacio@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
23/01/2023 |
1500 |
1700 |
Sessió 2 |
dilluns |
20/11/2023 |
1500 |
1700 |
Sessió 3 |
dilluns |
18/12/2023 |
1500 |
1700 |
Sessió 4 |
diumenge |
29/01/2023 |
1500 |
1700 |
Sessió 5 |
diumenge |
26/02/2023 |
1500 |
1700 |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
dissabte |
10/06/2023 |
- |
- |
|
| |